Praca pod okiem doświadczonej Wirtualnej Asystentki

STAŻ, WOLONTARIAT, PRAKTYKI, KONSULTACJE – CZY WARTO STARTOWAĆ W ZAWODZIE POD OKIEM DOŚWIADCZONEJ WIRTUALNEJ ASYSTENTKI

Start w zawodzie Wirtualnej Asystentki (a w zasadzie w każdym innym również) nie zawsze jest prosty. Początkujące osoby zmagają się z brakiem rozpoznawalności, brakiem doświadczenia, problemami ze zdobyciem dobrze płatnych zleceń. Lub czasem nawet zleceń w ogóle. Dlatego warto czasem rozważyć start w zawodzie pod okiem doświadczonej Wirtualnej Asystentki. Wyobraź sobie, że postanawiasz zmienić swoją […]

CHCESZ BYĆ LEPSZA – PROŚ O FEEDBACK

Każda działalność, zwłaszcza ta usługowa, składa się z kilku elementów. Zleceń i zadań, które wykonujesz dla klienta, bycia przedsiębiorcą i ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Najczęściej ten ostatni punkt realizujemy, biorąc udział w różnego rodzaju kursach, warsztatach, szkoleniach. Jest jeszcze jeden element, o którym bardzo często się zapomina, a z którego można wyciągnąć rewelacyjne wnioski na […]

pracując na swoim pracoholizm

W PUŁAPCE PRACOHOLIZMU – PRACUJĄC NA SWOIM

Jestem przedsiębiorcą – brzmi dumnie, prawda? Pracując na swoim, nie musisz zrywać się co rano i pędzić na złamanie karku do biura, wysłuchiwać narzekań szefa, patrzeć na krzywe miny współpracowników. Pracujesz u siebie, na swoich warunkach. Do pewnego stopnia. Częściowo… Masz za to całą masę innych obowiązków, które chcąc nie chcąc należy wypełniać. Jak w […]

jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

JAK SOBIE RADZIĆ W TRUDNYCH SYTUACJACH Z KLIENTEM (I NIE TYLKO)

W pracy Wirtualnej Asystentki, jak w każdym innym wolnym zawodzie (oraz na etacie) napotykamy na sytuacje trudne, z pozoru nie do rozwiązania. Mogą one dotyczyć relacji z klientem, mogą dotyczyć wykonywanych zadań lub każdego innego aspektu pracy. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach? Czy od razu zrywać współpracę, poddawać się, załamywać ręce? Absolutnie nie. Zamiast […]

4 sytuacje, w których powinno się zerwać współpracę

Częstym powodem zerwania współpracy jest niezadowolenie klienta. Powody mogą być różne. Mniej lub bardziej konkretne. Zdarzają się jednak takie współprace, które dla nas samych są niesatysfakcjonujące. Frustruje sama myśl o wykonywaniu zadań, kolejnych rozmowach, wymianie maili. Co wtedy robić? Brnąć w ten układ czy jednak odpuścić. Frustrująca współpraca może mieć różne podłoże. Nieterminowy klient, niedotrzymywanie […]

rzuciłam pracę i co dalej?

DLACZEGO WARTO INWESTOWAĆ W ROZWÓJ

Jesteś już w miarę doświadczoną Wirtualną Asystentką. Pracujesz od kilku miesięcy, masz swój mały (lub całkiem spory) portfel klientów, wykonujesz zadania, które są Ci znane i do których nie musisz się specjalnie przygotowywać. Układ idealny. Jesteś specjalistką w swojej dziedzinie. Po co coś zmieniać? Czy warto w takiej sytuacji uczyć się wciąż i wciąż nowych […]