Zastanawiałaś się kiedyś, jak to jest, że z jednym klientem rozmowa płynie i ani się obejrzysz, a mija godzina, a z innym komunikacja jest sucha jak tegoroczna trawa po dwumiesięcznych upałach? Dlaczego jedna osoba wyrzuca z siebie pomysły jak gejzer i zanim zdążysz je zrealizować, ma 15 następnych, a podczas pracy z nią masz wrażenie, jakbyś siedziała na dachu Pendolino, kiedy inna jest do bólu poukładana i rozmowa z nią przypomina odprawę w wojsku? Za wszystko odpowiedzialne są między innymi style komunikacji. W dzisiejszym podcaście porozmawiam z Agnieszką Papaj-Żołyńską, konsultantką DISC, o tym, jak rozpoznać, z jakim typem klienta masz do czynienia i jak z nim rozmawiać, by nie zwariować.
Z Agnieszką, właścicielką marki Wing Person, spotkałyśmy się w podcaście „Co we freelansie piszczy” już kilka razy. Być może znasz już Agnieszkę i słuchałaś mojej rozmowy z nią o mentoringu i tym, co dał jej w drodze do wirtualnej asysty. Być może zafascynował Cię sposób, w jaki Agnieszka zarządza swoim czasem, pracując w domu z małym dzieckiem. A może poznałaś ją bliżej podczas naszej rozmowy o książce „Podcast w biznesie”. W tym odcinku nie będzie jednak o nas. Dziś zajmiemy się Tobą i Twoją komunikacją z klientami.
Agnieszka jest tłumaczem literatury rosyjskiej i dziennikarką, zakochaną w kryminałach retro oraz w literaturze fantasy. Na swoim koncie ma sześć przetłumaczonych książek (w tym znany na całym świecie bestseller „Czasodzieje” oraz wydaną w naszym wspólnym projekcie z Giną Szelejewską „Akademię Uroków”), pracowała we wrocławskim Uniradio, gdzie prowadziła własną audycję „Na miotle przez świat”. To były jej początki przed mikrofonem.
JAK WYNIK TESTU MAXIDISC MOŻE CI POMÓC W PRACY
Dziś nie tylko tłumaczy, ale też wspiera w komunikacji przedsiębiorców – jest konsultantką MaxiDISC. Pokazuje:
- jak pracować w zgodzie ze swoim temperamentem, osobowością i kompetencjami
- jak zrozumieć, dlaczego działasz w określony sposób i jak to wykorzystać
- jakie swoje naturalne kompetencje możesz wykorzystać już teraz, a nad którymi warto jeszcze popracować
Pytania, które zadałam Agnieszce, były tylko wstępem do rozmowy o tym, jak zrozumieć klienta i nauczyć się mówić językiem, który rozumieją inni:
- Czy możesz nam pokrótce opowiedzieć, jakie style komunikacji wyróżniamy?
- Co pomaga w określeniu, jaki typ reprezentujesz ty, a jaki Twój klient?
- Czy każdy może zrobić test DISC? Czy przydaje się on tylko w życiu zawodowym?
- Jak świadomość swojego stylu komunikacji może nas wspomóc w prowadzeniu firmy?
- Czy po zrobieniu testu jesteśmy w stanie rozpoznać też, jakie kolory dominują u naszych klientów?
- Z kim się najłatwiej dogadać?
- Jak wygląda taki test i gdzie go zrobić?
Jeśli zainteresował Cię ten test i chciałbyś przeprowadzić taką konsultację dla siebie lub swojego zespołu, poniżej podlinkowuję kontakt do Agnieszki. I podpowiem, że sama zrobiłam ten test w lipcu – otworzył mi oczy, choć podobnie jak w przypadku testu Gallupa w pierwszym momencie poczułam zaskoczenie.
- Strona www: https://wingperson.pl/
- Konsultacja MaxiDISC: https://wingperson.pl/produkt/maxiedisc-raport-konsultacja/
- Książka „Podcast w biznesie”: https://wingperson.pl/podcast-w-biznesie/
- Instagram: https://www.instagram.com/wing.person/
- Odcinek o barwach relacji >> cztery kolory maxiDISC
Moje poprzednie rozmowy z Agnieszką:
- Czy łatwo jest porzucić etat? Wywiad z Agnieszką Papaj-Żołyńską.
- Od wirtualnej asysty do własnej książki
- Talenty i predyspozycje wirtualnej asystentki
- Jak mentoring może Ci pomóc w starcie jako wirtualna asystentka
Dziękuję Ci, że poświęciłaś swój czas na przeczytanie i/lub przesłuchanie tego tekstu. Jeśli interesuje Cię praca Wirtualnej Asystentki, praca na freelansie, skuteczny home office i skalowanie biznesu – pozostańmy w kontakcie:
Polub mój fanpage na FB
Obserwuj mój profil na Instagramie
Bardzo polecam Ci też moje podcasty: Co we freelansie piszczy, Jak dobrze zacząć oraz Freelance bez cenzury.
Zawsze też możesz do mnie napisać, jeśli masz jakieś pytanie >> KLIKAJĄC TUTAJ
Karolina