W poprzednim odcinku podcastu opowiadałam Ci moją przygodę ze zdaniem „jestem za stara do tej pracy”, które zdarzyło mi się wypowiedzieć na rozmowie kwalifikacyjnej. Jako kobieta w pewnym wieku coraz częściej zastanawiam się nad tym, jak ogromną rolę w naszym biznesowym życiu odgrywa PR i to, jak o sobie myślimy i mówimy. Czy freelancerowi potrzebne jest wsparcie specjalisty ds. PR? Czy kobieta 40+ ma szansę na rynku pracy? Jak powinna się zaprezentować przed innymi, by zakochali się w jej usługach? O tym i wielu innych aspektach kobiecych biznesów rozmawiam dziś z Kingą Fromlewicz. Zapraszam serdecznie.
Wolisz słuchać niż czytać? Wybieraj 🙂
Dziś drugi z cyklu dwunastu wywiadów „Jak ona to robi”, które przeprowadzam z przedsiębiorczymi kobietami, by przybliżyć Ci i nieco oswoić różne aspekty freelancingu i prowadzenia firmy. W poprzednim odcinku rozmawiałam z Ewą Popielarz o zawodzie korektora. Dziś moim gościem jest kobieta-rakieta Kinga Fromlewicz, strateg komunikacji marki, specjalistka ds. PR, a w zasadzie nawet królowa PR, autorka książki „Zostań królową PR”.
Z Kingą rozmawiamy o tym, czy freelancer potrzebuje wsparcia PR-owca, ale też o roli kobiet 40+ na rynku pracy oraz o tym, jak sprawić, by inni widzieli w Tobie specjalistę.
Jeśli chcesz odwiedzić Kingę, zapraszam Cię do jej miejsc w sieci:
Strona www
Książka „Zostań Królową PR”
Niektóre pytania, które zadałam Kindze:
- Czy mogłabyś opowiedzieć naszym słuchaczom kilka słów o sobie?
- Czym zajmujesz się na co dzień?
- Czy od zawsze pracowałaś na swoim?
- Wiem, że współpracowałaś przez bardzo długi okres z różnymi firmami. Czy trudno było Ci podjąć decyzję o rozwiązaniu dużej stałej współpracy i przejść na pracę zleceniową.
- Oprócz wsparcia PR-owego jesteś też trenerem. Opowiedz nam o tej stronie Twojej działalności. Kogo szkolisz i w jakim zakresie?
- Jednym z Twoich flagowych projektów, który zresztą bardzo mówi też do mnie, jest Projekt 40+. Powiesz nam kilka słów o nim? Co stało za jego powstaniem?
- Czy kobietom po czterdziestce trudniej jest odnaleźć się na rynku pracy? Mówi się, że stają się one dla rynku przezroczyste. Czy przechodzenie na własną działalność właśnie w tym wieku nie wiąże się też z pewnego rodzaju ryzykiem?
- Jak najlepiej „się sprzedać”, kiedy nie masz już 20 lat? Wiele kobiet obawia się, że są już za stare na zmianę. Jak to wyglądało w Twoim przypadku? Nie miałaś obaw?
- Jest jeszcze jedna rzecz, którą chciałabym poruszyć, skoro mam przed mikrofonem koleżankę po fachu – specjalistkę od PR-u. Autentyczność w sieci? Czy jest możliwa?
- A co z tzw. Inspiracją innymi (budowaniu swojej marki nie na podobieństwo (i kopię!!!) innych. O tym, jaką to PR-owo może krzywdę zrobić i jak się ustrzec pułapki patrzenia na innych.
Jeśli uważasz ten wywiad za wartościowy, podziel się nim z innymi. Niech dobro się niesie.
Jeśli natomiast rozważasz zmianę ścieżki zawodowej, zobacz, od czego możesz zacząć.
Dziękuję Ci, że poświęciłaś swój czas na przeczytanie i/lub przesłuchanie tego tekstu. Jeśli interesuje Cię praca Wirtualnej Asystentki, praca na freelansie, skuteczny home office i skalowanie biznesu – pozostańmy w kontakcie:
Polub mój fanpage na FB
Obserwuj mój profil na Instagramie
Bardzo polecam Ci też moje podcasty: Co we freelansie piszczy, Jak dobrze zacząć oraz Freelance bez cenzury.
Zawsze też możesz do mnie napisać, jeśli masz jakieś pytanie >> KLIKAJĄC TUTAJ
Karolina