Jesteś już w miarę doświadczoną Wirtualną Asystentką. Pracujesz od kilku miesięcy, masz swój mały (lub całkiem spory) portfel klientów, wykonujesz zadania, które są Ci znane i do których nie musisz się specjalnie przygotowywać. Układ idealny. Jesteś specjalistką w swojej dziedzinie. Po co coś zmieniać? Czy warto w takiej sytuacji uczyć się wciąż i wciąż nowych rzeczy, skoro na razie nie wykorzystujesz tej wiedzy do niczego? W tym wpisie pokażę Ci, dlaczego warto postawić na rozwój.

Może to zabrzmi nie najlepiej, ale moim zdaniem żadnej zdroworozsądkowo myślącej osoby nie trzeba namawiać to tego, że powinna się rozwijać. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj jest w nas ta ciekawość świata, która sprawia, że chcemy wiedzieć więcej, umieć więcej, wykorzystać naszą wiedzę w pracy zawodowej i w życiu prywatnym. Ale jak, skoro klienci nie wymagają od Ciebie nic ponad to, co już umiesz.

KLIENT NIE JEST DANY RAZ NA ZAWSZE

tania wirtualna asystentka

Pierwszą rzeczą, którą trzeba sobie uświadomić to ta, że klienci nie są dani raz na zawsze. To, że współpracujesz z kimś teraz, czy nawet działasz dla niego od wielu miesięcy, nie znaczy, że ten stan rzeczy się nie zmieni. Może się okazać, że w jednym miesiącu jeden czy dwóch klientów Ci się wykruszy, a wtedy trzeba będzie „uzupełnić godziny”.

Jeśli nie będziesz nadążać za obecnymi trendami, nie będziesz mieć aktualnej wiedzy, może się okazać, że będzie Ci trudniej znaleźć klienta. Dlatego warto obserwować na bieżąco, jakie umiejętności są wymagane, czego szukają klienci, czego możesz się nauczyć i jakie usługi jeszcze możesz oferować potencjalnym zainteresowanym.

POSZERZANIE WIEDZY TO DOBRY SPOSÓB NA ZDOBYWANIE NOWYCH ZLECEŃ, ALE NIE TYLKO

Kiedy zrozumiesz już, że stałe poszerzanie wiedzy jest ważne, podejdź do tematu z głową. Jak zawsze. Nie rzucaj się na hip hip hura na wszelkie nowości, nawet jeśli Cię one nie kręcą. Wybierz mądrze. Zobacz, jakie są trendy. Jak zmienia się cyfrowy świat i wybierz to, co Cię kręci. Nie masz ochoty zajmować się obróbką video, naucz się obróbki podcastów. Albo perfekcyjnego ustawiania reklamy na Facebooku. Znajdź taki element działania, który nie tylko będzie Cię interesował, ale który również może okazać się bardzo przydatny dla Twoich nowych klientów.

Tak, tak… nowych. Starzy przecież, na razie nie wymagają zmian.

Nowym natomiast możesz zaproponować coś zupełnie innego, niż robiłaś do tej pory. Być może przez długie miesiące wykonywania wciąż tych samych zadań, znudziło Ci się tworzenie treści do mediów społecznościowych lub odpisywanie na maile. Szukasz nowych wyzwań, czegoś, co sprawi, że Twoja praca na nowo zacznie Cię kręcić. I to jest właśnie przewaga pracy na swoim, pracy jako Wirtualna Asystentka (czy może już Wirtualny Office Manager albo nawet Project Manager) od pracy etatowej, gdzie zmiana zakresu obowiązków nie zawsze jest możliwa.

Możesz się nauczyć, czego tylko chcesz. I wykorzystać to w swojej pracy. Lub poza nią.

UCZ SIĘ I ROZWIJAJ SWOJĄ MARKĘ

wirtualny office manager Pretty Well Done

Może się okazać, że w tym momencie klienci nie będą potrzebowali takich umiejętności, które Ty zdobędziesz. Nie oznacza to jednak, że nie możesz ich wykorzystać dla siebie. Nauczyłaś się obróbki video czy podcastów? Zacznij tworzyć treści. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś (choć nie wierzę, bo jeśli czytasz mój blog, to wiesz, że to ważne), zacznij budować swoją markę już dziś. Stwórz bloga, zacznij nagrywać podcasty, czy wideo, dawaj innym wartość i pokazuj się od swojej najlepszej strony. Uwierz mi, że to zaprocentuje. Jeśli klienci do tej pory nie myśleli nawet o takich działaniach, może się okazać, że widząc je u Ciebie, zapragną zmian. Albo, że dzięki swoim umiejętnościom dotrzesz do nowej grupy klientów i poszerzysz swój portfel.

Najważniejsze to nie stać w miejscu! Życie jest o wiele ciekawsze, jeśli wykorzystujemy możliwości, które daje nam technologia, nie uważasz? 🙂


Dziękuję Ci, że poświęciłaś swój czas na przeczytanie i/lub przesłuchanie tego tekstu. Jeśli interesuje Cię praca Wirtualnej Asystentki, praca na freelansie, skuteczny home office i skalowanie biznesu – pozostańmy w kontakcie:

Polub mój fanpage na FB

Obserwuj mój profil na Instagramie

I na LinkedIn też 🙂

Zawsze też możesz do mnie napisać, jeśli masz jakieś pytanie >> KLIKAJĄC TUTAJ

Karolina