CZEGO KLIENT OCZEKUJE OD WIRTUALNEJ ASYSTENTKI
Pracujesz jako Wirtualna Asystentka lub właśnie postanowiłaś nią zostać. Myślisz o tym zawodzie, rozglądasz się po rynku, patrzysz, co robią inni i zastanawiasz się, jakie oczekiwania mogą mieć klienci. Czego klient oczekuje od Wirtualnej Asystentki? Jakie są wymogi, by zacząć pracę w tym zawodzie. Czego można się spodziewać? Zobaczmy…
Jeśli wolisz wersję słuchaną, zapraszam:
O ile określenie, jakie zadania wykonują Wirtualne Asystentki na co dzień, jest dość proste — wystarczy zrobić szybki research — o tyle sprawdzenie pozostałych oczekiwań klientów może sprawić niejaki problem. Jeśli zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy nadajesz się do zawodu WA, odsyłam Cię najpierw do tego odcinka podcastu, a następnie mogę polecić Ci moją książkę „Rzuciłam pracę i co dalej?„. Wszystko wyjaśnione krok po kroku (a nawet lepiej).
Co jednak z tymi oczekiwaniami?
Czy rzeczywiście jest tak, że co klient to inne wymagania?
Przede wszystkim z oczekiwaniami jest tak jak z ludźmi. Mogą się od siebie różnić ;). I zapewne będą. Są jednak pewne określone cechy, które każda Wirtualna Asystentka powinna posiadać i których klienci od swojej prawej ręki oczekują. Częściowo opisałam je we wpisie „Wirtualna Asystentka, z którą chcą pracować wszyscy – 5 cech must have”. Ale tylko częściowo. I być może w tym podcaście nieco się powtórzę, ale oprócz tego dodatkowo rozwinę temat oraz dodam kilka cech „od siebie” :).
Wśród nich znajdziesz między innymi (każda z cech omówiona jest w wersji słuchanej ;)):
- terminowość,
- dostępność,
- lojalność,
- responsywność,
- rzetelność,
- niestrojenie fochów,
- uczciwość,
- sprawne, szybkie i dokładne realizowanie zleceń,
- brak konieczności stania nad asystentką z batem (wbrew rozdziałowi o helikopterach z książki „Don’t stop me now, czyli zrobiłam biznes i co dalej?„, przedsiębiorcy lubią, jak się samo dzieje),
- dobra komunikacja,
- skupienie na pracy,
- jak pracujemy, to pracujemy, jak żartujemy, to żartujemy,
- stawanie na rzęsach,
- zgadywanie myśli i życzeń,
- proaktywność.
Może się zdarzyć, że którejś z tych cech Tobie akurat zabraknie… I co wtedy? Ano nic :). Po pierwsze, zawsze możesz nadrobić inną :). A po drugie niestety nie zawsze jest tak, że przypadniesz do gustu każdemu klientowi i tym również trzeba się pogodzić.
Chcesz nauczyć się tego zawodu? Skorzystaj z mojej oferty kursów dla początkujących Wirtualnych Asystentek:
Dziękuję Ci, że poświęciłaś swój czas na przeczytanie i/lub przesłuchanie tego tekstu. Jeśli interesuje Cię praca Wirtualnej Asystentki, praca na freelansie, skuteczny home office i skalowanie biznesu – pozostańmy w kontakcie:
Polub mój fanpage na FB
Obserwuj mój profil na Instagramie
I na LinkedIn też Zawsze też możesz do mnie napisać, jeśli masz jakieś pytanie >> KLIKAJĄC TUTAJ
Karolina